Recepten blog user experience optimalisatie

#user research #concepting #low-fi #high-fi prototyping

Als UX designer bij Hypershop ben ik aan de slag gegaan voor het redesign van het recepten blog voor De Notenshop. Het doel van het blog is om uiteindelijk meer leads te genereren.

Om meer leads te genereren. Is het belangrijk om te weten welke doelgroep je moet aanspreken. Met behulp van field- en deskresearch is er daarom uitvoerig onderzoek naar deze belangrijke basis. Na het interviewen van de doelgroep zijn de behoeftes achterhaald en werd het mogelijk om een customer journey map vast te leggen.

Met een tas vol onderzoeksresultaten en aanbevelingen werd het tijd om met deze data aan de slag te gaan. Met behulp van co-creatie en mindmapping is het concept “social food challenges” bedacht. Deze challenge kan er voor zorgen dat de doelgroep meer betrokken raakt met het merk en hun activiteit wordt gestimuleerd.

Ontwerpkeuzes

Uit user research bleek dat de bezoekers vooral vrouwelijk publiek was. Er is een stijl ontworpen die een hoop gezelligheid uitstraalt. Het kiezen van de juiste fonts, kleurstelling en beeldgebruik is hierbij van grote invloed. Tijdens de ontwerpfase is deze stijl getest met behulp van moodboards.

#c1d6e3

#95a54e

#e05e61

#ffffff