De opdrachtgever

De Notenshop is een webshop die zich focust op het verkopen van noten, zuidvruchten, pitten en zaden, bessen, superfood en chocolade producten. Het bedrijf is gestart in 1963 als familiebedrijf en staat op markten door heel Nederland. Dit project heb ik uitgevoerd in de rol als UX/UI designer binnen het e-commerce bureau Hypershop.

De opdracht

De wens was om het huidige recepten blog meer aan te laten sluiten bij de wensen van de gebruikers. Daarom is er tijdens dit project onderzoek gedaan naar de doelgroep en wat hun wensen zijn. Met deze resultaten is er een passend design ontworpen die hierbij aansluit.

Het onderzoek

Tijdens onderzoek is er zowel deskresearch (analytics, concurrentie analyse) als fieldresearch (enquêteren, interviewen, usability testing) uitgevoerd. Hiermee is de costumer journey van de gebruiker in kaart gebracht.

Belangrijke inzichten doelgroep
De doelgroep (vrouwen tussen de 25 en 44 jaar) baseren hun keuze op: de hoeveel tijd een recept in beslag neemt, het gemak aan ingrediënten, hoe gezond het recept is en de smaak.

Designfase

Tijdens dit project zijn er wireframes en visual designs ontworpen voor zowel desktop als smartphone. De designs zijn klikbaar gemaakt, zodat het ontwerp optimaal getest kon worden.